Handelsbetingelser
BOOK HER
1. Generelle oplysninger
Juridisk navn: Cocktail Company ApS
Organisationsform: Anpartsselskab
CVR-nr.: 35226370
Adresse: Erhvervsvej 17, 2600 Glostrup
E-mail adresse: info@cocktailcompany.dk
Etableringsår: 2013
Handelsbetingelser gældende for webshoppen:
2. Kort om os (Cocktail Company ApS)
Cocktail Companys shop leverer spiritus, cocktailpakker, barudstyr og isterninger.
Køb af cocktailpakker kan ske ved:
1. Cocktailabonnement
Som abonnent af cocktailpakker fra Cocktail Company får du en cocktailpakke med 3 forskellige cocktails (6 cocktails i alt) leveret den sidste uge i måneden hver eller hveranden måned. Der er ingen binding, og man kan altid springe en måned over senest d. 21 i måneden.
2. Køb af enkelte cocktailpakker
Som besøgende har du mulighed for at købe og få leveret cocktailpakker, der indeholder ingredienser til klassiske cocktails og vores egenudviklede cocktails. Herudover sælger vi også barudstyr, spiritus, mixere og isterninger.
3. Priser og betaling
Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms.
Når du gennemfører et køb af cocktailpakker, spiritus, barudstyr, mixere og isterninger bliver beløbet trukket ved afsendelse.
Når du tilmelder dig cocktailabonnementet, så bliver beløbet trukket indenfor 48 timer. For de efterfølgende måneder vil betalingen for cocktailabonnementet blive trukket på samme dato.
Eksempler:
Cocktailabonnement
Tilmelder du dig vores cocktailabonnement den 4. februar, så vil beløbet blive trukket indenfor 48 timer, og cocktailpakken vil blive leveret den sidste uge i måneden. Næste betaling vil blive trukket den 4. marts, og cocktailpakken vil blive leveret i den sidste uge i måneden (sidste uge i marts). Tredje betaling vil ske den 4. april osv….
Betaling kan ske med følgende betalingskort: Visa, Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay, American Express samt GooglePay
4. Levering (samt til- og afmeldingsfrist)
Alle cocktailpakker leveres til døren (eller pakkeshop) i hele Danmark, med undtagelse af Grønland og Færøerne.
Vi sender med GLS og prisen for levering er: 39 kr. til pick-up point og 49 kr til adresse.
Leveringstid afhænger af, om det er et cocktailabonnement eller køb af enkelte produkter.
1. Cocktailabonnement
Ved tilmelding til cocktailabonnementet, får du en ny cocktailpakke leveret den sidste uge i måneden hver eller hver anden måned. Der er ingen binding, og du kan altid springe en måned over (senest d. 21 i måneden).
For at sikre, at du modtager månedens cocktailpakke, skal du tilmelde dig senest den 21. i måneden, medmindre andet er meldt ud på vores sociale medier.
Eksempler
Senest den 21
Tilmelder du dig cocktailklubben den 4. februar, vil du modtage din første cocktailpakke sidste uge i februar. Du kan senest tilmelde dig d. 21. februar, hvis du vil modtage den pågældende måneds cocktailpakke.
Efter den 21.
Tilmelder du dig cocktailabonnementet den 22. februar, vil du som udgangspunkt modtage din første cocktailpakke den sidste uge i marts måned – medmindre lager stadig haves. Det bliver meldt ud på vores sociale medier.
Information om, hvad cocktailpakken indeholder i den pågældende måned, kan du se på shop.cocktailcompany.dk samt vores sociale medier.
2. Køb af enkelte cocktailpakker, barudstyr, spiritus og mixere
Du kan forvente at modtage dit køb af cocktailpakker (ikke cocktailabonnementspakker), barudstyr, spiritus og drikkevarer indenfor 1-3 arbejdsdage.
Leveringstid kan afhænge af den valgte leveringsmetode.
Hvis det haster, så giv os et kald! Så skal vi se, hvad vi kan gøre for at slukke din tørst i en fart.
3.Køb af isterninger
Ved bestilling af is er det kun til afhentning i Århus og Glostrup. Vi leverer ikke på nuværende tidspunkt.
5. Fortrydelsesret, reklamationsret og “spring over”
Fortrydelsesret:
- Drikkevarer er sædvanligvis ikke omfattet af returret (Forbrugeraftalelovens § 9, stk. 2, nr. 1 ), men på shop.cocktailcompany.dk tilbyder vi alligevel kunder 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget din ordre. Du skal derfor inden 14 dage fra modtagelse af ordren, give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette gælder ikke for isterninger og cocktailabonnementet.
Reklamationsret:
- 24 måneders reklamationsret i tilfælde af, at der skulle være noget galt med din vare. Du skal i den forbindelse give os meddelelse herom inden for ”rimelig tid”, efter du har opdaget manglen ved varen. Der gøres opmærksom på, at der er tale om salg af bl.a. fødevarer (cocktailpakker indeholdende spiritus, sirupper m.v.), hvorfor der skal tages højde for varernes holdbarhedsdato.
“Spring over” (kun for abonnenter):
- Som abonnent af vores cocktailpakker kan du springe en måned over, så ofte du vil. Hvis månedens cocktailpakke ikke falder i din smag, eller du skal på ferie, så kan du afmelde månedens kasse ved at logge ind på din brugerprofil. Her kan du annullere og pause dit abonnement. Det skal ske senest d. 21. i måneden.
Eksempler:
Du skal på ferie i slutningen af februar, og ønsker derfor ikke at få cocktailpakken for februar. Du skal derfor sætte dit abonnement på pause inden d. 21. februar.
Meddelelse om fortrydelsesret og reklamationsret gives på e-mail: info@cocktailcompany.dk
6. Returnering og ansvar
Ønsker du at returnere din ordre, skal du sende din ordre retur til os senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette gælder ikke for isterninger og cocktailabonnementet.
Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse og bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du er tilmed ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, så den bliver returneret i god stand.
Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen til dig, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Vi tilbagefører pengene til det betalingskort, som du anvendte ved købet.
Ordren sendes retur til:
Cocktail Company ApS
Gjellerupvej 89
8230 Åbyhøj
7. Klagemuligheder
Hvis du ønsker at klage over dit køb, kan du rette henvendelse på e-mail: info@cocktailcompany.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, har du altid mulighed for at indgive en klage til et relevant nævn på området.
En klage over en vare eller tjenesteydelse (dette gælder ikke for cocktailkurser og cocktailcatering) købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail: info@cocktailcompany.dk
Handelsbetingelser gældende for vores serviceydelser: cocktailcatering og cocktailkursus
1. Betingelser
Disse betingelser er skrevet for at beskytte begge parter, når der indgås en handel. Vi har opstillet et fælles regelsæt, så der ikke er nogen tvivl om, hvordan spillereglerne er. Dette er lavet for at danne et fælles grundlag for en god oplevelse. Nedenstående vilkår er gældende for alle aftaler indgået med Cocktail Company.
2. Priser
Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser på hjemmesiden. Alle de oplyste priser er inklusiv moms, medmindre andet er angivet. Cocktail Company kan til enhver tid ændre de angivne priser, hvis dette bliver nødvendigt. Afholdes jobbet på 1. sal eller højere koster det 300,00 DKK ex. moms pr. vej for den ekstra arbejdsbyrde.
3. Køb af ekstra timer
Ved bestilling af cocktailcatering vil køb af en ekstra time koste 20 % oveni den samlede pris, hvis ikke andet er aftalt.
4. Opsætning af bar og evt. forsinkelse
Vi bruger tid på at opsætte baren til ethvert arrangement – det tager ofte omkring 45 minutter.
Vores bartendere gør altid deres bedste for at sætte baren op til aftalt tid, men ved uforudsete forsinkelser vil det aftalte tidsrum for baren ikke blive forlænget.
Hvis eventet skal afholdes på 1.sal eller derover forbeholder Cocktail Company sig retten til at pålægge 500 DKK i opbæringsafgift, hvis der ikke er en elevator i bygningen.
5. Udendørsarrangement
Ved udendørsarrangementer hvor det regner, sneer eller hagler skal det være muligt at rykke baren i tørvejr. Såfremt dette krav ikke kan efterleves af køber er Cocktail Company i sin ret til at aflyse arrangementet uden afslag i pris.
6. Kuvertantal
Cocktail Company skal senest vide antallet af gæster ved en fri bar løsning senest 14 dage før. Er der tale om et cocktailkursus er deadline 72 timer før påbegyndelsen af arrangementet. Sker dette ikke så forholder Cocktail Company sig retten til at fakturere for det aftalte antal.
Et cocktailkursus på et af vores steder kan kun gennemføres såfremt det samlede beløb overstiger 2000 kroner. I tilfælde af et mindre beløb ved nedjustering af deltagere forbeholder Cocktail Company sig retten til at kræve de 2000 kroner.
Hvis gæsteantallet falder mere end 10 % forbeholder vi os desuden retten til at genforhandle prisen. Nedjustering af deltagerantal kan i nogle tilfælde ændre det aftalte antal bartendere, der skal komme til arrangementet. Skulle der være flere gæster, end der er bestilt kuverter til, forbeholder Cocktail Company sig retten til at efterfakturere de ekstra antal kuverter, som har været til stede og benyttet baren. Alle gæster, der er til stede til arrangementet, skal være indbefattet af aftalen, medmindre andet er aftalt pr. e-mail. Børn vil til alle arrangementer være gratis, medmindre de skal have mocktails.
7. Glas
Ved valg af barløsning med rigtige glas betales efterfølgende 25 DKK pr. smadret glas under arrangement. Dette beløb vil blive efterfaktureret, hvis uheldet skulle være ude. Vi forbeholder os retten til at ændre vores faste cocktailmenuer. Cocktailmenuen er årstidsbestemt og vil tilpasses efter, hvilke ingredienser der er til at fremskaffe. Hvis der skal ændres cocktails mindre end 14 dage før afholdelse af arrangementet, opkræves der 400 DKK i gebyr, da vores produktion på dette tidspunkt har købt ind.
8. Afbestilling eller flytning af arrangement
Der betales 1000 DKK ved aflysning af et hvilket som helst arrangement, hvis aflysningen sker mere end 14 dage forinden. Ved erhvervskunder forbeholder vi os retten til at indkræve et depositum inden arrangements start på op til 80 % af ordrestørrelsen. Sker afbestillingen mindre end 14 dage før afholdelse, betales 50 % af ordrens pålydende pris. Sker afbestillingen mindre end 48 timer før arrangementsstart, betales ordrens fulde beløb. For privatkunder trækkes disse beløb fra det reserverede beløb igennem vores betalingsløsning. For erhvervskunder faktureres dette via faktura med henblik på betaling via bankoverførsel
Afbestilling skal ske via e-mail til support@CocktailCompany.dk samt et telefonopkald til 71 99 01 74. En telefonisk afbestilling alene er ikke gældende.
9. Referencer
Hos Cocktail Company er vi stolte af vores kunder. Derfor har vi en offentlig liste over nogle af vores store kunder. Det gør, at vores potentielle og fremtidige kunder kan se, hvem vi har handlet med. Hvis du som kunde ikke ønsker at blive skrevet på referencelisten, skal du frasige dig det i en e-mail til os.
10. Betaling
For privatkunder reserverer vi det fulde beløb ved bekræftelse af bookingen. Efter arrangementets afholdelse trækker vi det reserverede beløb på den først følgende mandag.
Ved booking af erhvervsarrangementer faktureres 80 % af den aftalte pris på aftaletidspunktet med betaling via bankoverførsel. Dette dog kun hvis beløbet er over 10.000 DKK og efter aftale med kunden. Ellers sker den fulde betaling via bankoverførsel efter endt arrangement. Når beløbet er os i hænde, vil vi sætte vores produktion i gang, og bookingen vil være bekræftet. Restbeløbet faktureres efter arrangement afslutning, som betales inden 10 dage, hvis dette ikke betales kontant på aftenen.
OBS: eventuelle tilkøb faktureres sammen med restbeløbet eller betales på aftenen. Ved forsinket betaling af faktura vil kunden få fremsendt en betalingspåmindelse, som udløser et ekstra gebyr på 100 DKK. Ved udeblivelse af betaling, vil fordringen blive sendt videre til vores inkassoafdeling, og der vil blive pålagt yderligere udgifter. Forfaldsdato på fakturaen er baseret på bestillingsdatoen og kan udløbe på en hvilken som helst dato i måneden.
11. Tilfredshedsgaranti
Hos Cocktail Company har vi tilfredshedsgaranti. Hvis du ikke er tilfreds med produktet, så lad os endelig høre fra dig, så vi kan finde en passende kompensation.
12. Ændringer
Alle ændringer til cocktailmenu skal meldes ind til CocktailCompany min. 14 dage før arrangementet. Tidspunkt for levering og afhentning af job skal ske min. 14 dage før arrangementet.
13. Fortrydelsesret
Ifølge dansk lovgivning er der ingen fortrydelsesret på levnedsmidler og andre varer til husholdningen.
14. E-mail
Vi kan til enhver tid kontakte dig på e-mail i forbindelse med ordren efter gældende markedsføringslov. Det kan være sig i forbindelse med opfølgende salg, markedsføring eller andre forespørgsler.
15. Kundeservice
Kom hurtigt i kontakt med kundeservice via kontaktsiden. Vores kundeservice står altid klar til at hjælpe med spørgsmål til vores produkter. Vi kan træffes både via e-mail og tlf., som også er angivet på kontaktsiden. Vi anbefaler, at du sender en e-mail med dine spørgsmål, medmindre du har en hastesag.
16. Gulv og inventar
Cocktail Company kan ikke stilles til ansvar for afdækning af sarte gulve. Det er kundens ansvar at afdække gulve og fjerne ting, som ikke kan tåle væske.
Gælder for alle vores produkter og serviceydelser:
1. Databehandling
Ved køb af varer på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig: navn, adresse og e-mailadresse. Disse oplysninger indsamles, registreres og behandles med det formål at kunne levere vores varer til dig.
Oplysningerne opbevares i op til 5 år i henhold til lovgivningen. Som registreret hos Cocktail Company ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Har du nogen yderligere spørgsmål hertil, er du mere end velkommen til at kontakte os på e-mail: info@cocktailcompany.dk
2. Kontakt
Hvis du har nogen spørgsmål, kommentarer, ris, ros m.v., er du altid meget velkommen til at kontakte os på e-mail: info@cocktailcompany.dk
Send os endelig forslag til cocktails, ingredienser, mulige samarbejder, events m.fl. – vi sætter pris på dem alle!
3. Ændringer
Der gøres opmærksomt på, at handelsbetingelserne til enhver tid kan ændres ensidigt af Cocktail Company ApS.
4. Lov og værneting
Eventuelle uoverensstemmelser afgøres efter dansk ret ved danske domstole.
Om Cocktailcompany
Vi er fødevaregodkendte:
København:
Aarhus:
Kontakt os
For tilbud vedrørerende et arrangement, skriv til
salg@cocktailcompany.dk
For spørgsmål vedrørerende en booking, skriv til
support@cocktailcompany.dk
For generelle spørgsmål, skriv til
info@cocktailcompany.dk
Kontaktformular
Udfyld denne og vi vender tilbage hurtigst muligt.
Adresser
Erhvervsvej 17,
2600 Glostrup
CVR-nr: 35226370
Gjellerupvej 89,
8230 Åbyhøj